Szöveg: Reon van der Watt
Képek: Marius Bester

Egyedi MV Agusta

Mielőtt az első ceruzavonást megejtettem volna, három alapelképzelésem volt a motorról: részletek, arányok, kontraszt. Szeretem a régi dolgokat, és építettem is már néhány szép café racert, és most úgy döntöttem, ezúttal modern alapra fogom alkalmazni a fenti szabályokat, hogy egy igazi retró racert hozzak létre. Inspirációt a legendás 1964-es Ferrari 250 GTO-ból merítettem, arról lestem el néhány ötletet: a nagy, kerek fényszóró, néhány ív, a Le Mans-stílusú rajtszám és az összkép fehérrel és zölddel beoltott pirossága mind onnan származik.

Alapnak egy MV Agusta F3-at vettem, gyönyörű, térhálós váza és jellegzetes vonalai eleve nagyon kellemesek a szemnek. Tökéletes volt, hogy létrehozzuk belőle azt a „kétkerekű Ferrarit”, amit megálmodtunk. A legnagyobb különbség a motoron az újragondolt MV Agusta-logó: heteket töltöttem el az embléma áttervezésével, hogy „még olaszabbá” varázsoljam. Ráadásul nemcsak hogy olaszosnak, de szimmetrikusnak is kellett lennie, hiszen a tank közepére szántuk. Az egyedileg ehhez a motorhoz készült logókat nagyon jó minőségben gyártattuk le, hogy minden szempontból megfeleljenek a gyári MV Agusta minőségének. A visszafogottság nagyon fontos szempont!

Némi retró köszön vissza a nagy oldalsó, de modern betűtípusú rajtszámról, a tank és a farokidom vonalainak összekötéséhez pedig egy világos bőrrel bevont nyerget alkalmaztam.
A bőr ugyanolyan árnyalatú, mint a 64-es GTO belső tere, benne a speciális MV-logó dombornyomásával. Az old-schoolságot nagy átmérőjű Biltwell markolatok és a beépített indexes, nagy kerek fényszóró adják.

A Ferrari-vörös fényezés a Bogus Designs munkája, akik általában régi kerékpárok felújításával foglalkoznak – a fényezés részletgazdagsága lenyűgöző lett. Az apró, CNC-mart alu kormányvégtükrök védik a karokat is, és sokkal agresszívabb általuk az összkép motorozás közben. Az eredeti műszerfalat megtartottam, mert nagyon jól passzolt a tankhoz. 

A láthatatlanná tett kábelezés, a profi minőségű távtartók és a szívótorkok átalakítása a Cythraul Bach Motorcycles színeiben dolgozó Chris Brandt munkája, a farokidom üregeinél pedig remek ötlet volt az arany rácsozat behúzása, nagyon érdekes lesz tőle a motor hátulja.

Végezetül egy szett Pirelli Angel GT gumi került még az MV-re, az összképhez nagyon jól passzol a gumi agresszív mintázata. A papucsok feliratait sárgával húztuk ki, így adtuk meg a végső régimódi F1-ízt ennek az olasz csődörnek.