Ki ne szeretne egy történelmi versenygépet a magáénak tudni? És ki ne szeretné AZT a történelmi versenygépet magáénak tudni, amely a Top Gear társműsorvezetőjének, Jamey May motorja volt egykoron? Melyik gépről is írok éppen? A Ducati 851-ről, amely az augusztus utolsó hetében megrendezett aukció keretein belül került eladásra, sok más utcai, verseny, de még a TT-n szerepelt gépekkel együtt. A Charterhouse Classic & Vintage Motorcycle Auction, amely augusztus 27-én került lebonyolításra, bizony sok gépet felvonultatott, a sztár mégis a Ducati 851 lett.

kép1

May 1991-ben vásárolta ezt a csodagépet, aki később eladta kollégájának, Richard Hammondnak, ezt követően nem sokkal újból gazdát cserélt a gép, mikor ahhoz került, aki végül az elárverezése mellett döntött. A neve az illetőnek nem nyilvános. A gép eladásra kínálása előtt azt feltételezték, hogy 10.000-12.000 font körüli árért fog eladásra kerülni, s még ha így is történt, egy hét alatt az ára sokat változott, ugyanis – a jelenlegi árfolyam szerint 4-5 milliós ár – helyett a cikk írásának pillanatában 8800 fontért kínálják, ami per pillanat nagyjából 3,5 millió forintnak felel meg.

kép3

Roppant kevés km-t pakoltak a versenygépbe, egy független Ducati specialista ellenőrizte 25.250 km-el, és mindent nagyszerű rendben talált.

Viszont miért is ilyen különleges ez a motor? Az 1988-ban Donington Parkban megrendezett első Superbike Világbajnokság során minden elképzelés, spekulálás ellenére Marco Lucchinelli nyert fölényes győzelemmel, ezzel maga mögé utasítva a sor 4-es versenygépeket a 851 V2-s elrendezésével. Abban az időben ezt a győzelmet egy szóval lehetett jellemezni: lenyűgöző.

kép2

8500-as fordulat elég volt a számára, hogy igazán elkezdjen élni, azonban amikor minden erejét leadta, mikor igazán vadállattá vált a gépezet, az 10.500-nál érkezett el, itt adta le ugyanis mind a 125 lóerőt, úgy, hogy 11.000-nél már tiltott a gépezet. Ez az erő is volt az, ami a ringben tartotta a szörnyet. Mindemellett a legfontosabb motorblokknak tartják az elmúlt 30 évből az összes európai márka közül, s egyben a legsikeresebbnek a versenyéletben annak ellenére, hogy a Ducatikra jellemző finomság ekkor még nem volt jellemző a Ducati 851-re. Nem, ekkor még közel sem volt a Superbike szegmensben ez a lágyság, messze esett attól, ami később jött utána.