A jelek szerint a Bimota megépíti azt a motort, amitől talán a csutkakormányos géposztály egy kisebb újjászületését is remélhetjük. A Bimota KB4 olyan lesz, amilyen tíz, vagy lassan már inkább húsz évvel ezelőtt volt egy sportmotor: nem kizárólag versenypályán értelmet nyerő…

bimota kb4

Megbújva az internet legmélyebb bugyraiban, nevezetesen a Bimota alig 1700 követővel rendelkező hivatalos YouTube-csatornáján találtuk a bizonyítékot, hogy a Rimini székhelyű, patinás olasz gyártó egy klasszikus sportmotort kíván építeni. Olyat, amitől nem törik ki a csuklód és szakad le a derekad a mindennapok során, és amivel lassan is lehet élvezetesen közlekedni.

Az újabban 49%-ban a Kawasaki tulajdonában lévő, sokáig tetszhalott állapotban vegetáló Bimota, japán Yenek millióival megtámogatott életre keltése gőzerővel folyik, a kompresszoros, Kawa H2-blokkos új Tesi H2 fejlesztését is nyomon követhetitek a bimotások Tubusán.

De ami minket most jobban érdekel, az a KB4!

Eddig csupán ezt a fenti rajzot ismerhetjük róla, meg a videó elején egy gyorsan elkapkodott beúsztatást előről nézve, viszont ezek gyári rajzok, lehet hinni nekik.

Ezek szerint pedig a KB4 jön, és akárcsak a (talán inspirációul szolgáló) MV Agusta Veloce 800, úgy fog kinézni, mint egy jóvágású sportgép a hőskorból. A gömbalakú, buci fejidom, a tankforma, és úgy nagyjából minden, akár egy régi “púpos” GSX-R-t is az eszünkbe juttathat.

Bimota KB4 01

Érdemes még észrevenni a gyári rajzon az idomok alól kikandikáló blokkot! A generátor és kuplungdeklik formájából egyértelműen felismerhető az erőforrás, mint a Kawasaki 1043 köbös sornégyese amit a Z1000 és Z1000SX, valamint a Versys 1000 is használt, nem kevesebb, mint 140-egynéhány lóerővel.

Tehát nem, a KB4-ben a négy nem a 400 köbcentire utal – ez lesz a Bimota negyedik Kawa-blokkos motorja.

A KB4 megjelenését nem nagyon lehet megjósolni. Az első példányokat elvileg idén nyárra várhattuk volna, de aztán jött egy apró kis vírus… a többit meg tudjuk.