A quados egy külön állatfaj, ezt tudjuk. Persze semmiben sem rosszabb vagy jobb, mint egy magunkfajta motoros, hiszen céljai – még ha a kelleténél kettővel több keréken is – általában ugyanazok, mint nekünk.
Például a minél több erő a gépbe!

Így vannak ezzel az A.S.G. műhelyben életveszélyes csodákat előállító lengyel testvéreink is: a quadok átalakítására specializálódott ATV Swap Garage neve alapján már sejthető, miről is van itt nagyba’ szó…
Engine swap, így mondja az angol, ha egy járműbe egy eredetileg oda nem illő erőforrás kerül – mint például ebbe a Yamaha Raptorba, amibe egy Ducati Panigale 208 erős V2-esét ültették és ezzel létrehozták a “nemnormalitás” tökéletes mintapéldáját.


Persze az ASG-sek meg tudják magyarázni: szerintük a quadok hozzájuk nem méltó, túl gyenge és túl szervízigényes erőforrásokkal rendelkeznek, ezért, ha az igény és a pénztárca megvan hozzá, bármilyen négykerekűbe örömmel belefaragják bármelyik kétkerekű blokkját.

A Panigale Raptor a legfrisebb mesterművük. Az ultrakompakt de bivalyerős Ducati V2-őt nem volt nehéz beleejteni a Raptor vázába, csak néhány jól megrajzolt blokktartót kellett kreálni, meg aztán egy szépen elvezetett kipufogórendszert hajlítani és hegeszteni.
Arra már kíváncsibbak lennénk, hogy a Panigale 1299 elképesztően összetett és egymásra épülő rendszerekből összeálló vezetéssegédleti elektronikáját miként sikerült átírniuk és/vagy kisütniük, nem egyszerű elektrotechnikai kihívás lehetett. De sikerült nekik, hiszen a blokk ott van bent és működik, a kormányon pedig ott figyel a Panigale eredeti, szép nagy TFT műszerfala.

A megnövekedett teljesítményhez némileg megerősítették a váz elejét, új ütközőt is tettek rá, a kerékfelfüggesztéseket pedig extraerős FOX Float X futóműelemekkel oldották meg, melyek a teljesen utcai mintájú és keverékű Maxxis sportgumik tapadósságához és a 200 lóerőhöz méltó feszességűre lettek hangolva.

Elképesztő szerkezet lett a Panigale Raptor, nézd meg, így működik és versenyzik egy BMW M4-gyel:
Ha pedig netán kedvet kaptál te is hasonlóhoz, mielőtt belevágsz, azért nézz rá az építést dokumentáló videóra is, “némi” jártasság és hozzáértés nem fog ártani a melóhoz!