A Honda CBX750F a legendás CB750 utódja volt a nyolcvanas években. Bár sok szempontból korszerűbb volt, mint elődje, mégsem vált közel sem olyan népszerűvé, mint a CB, sem a saját idejében, sem később. Szerencse, hogy ez nem tántorította el Chris Scholtkát, a Berlin mellett élő tűzoltót attól, hogy behúzzon belőlük egyet a garázsába, és amikor ideje két műszak között engedi, ebből is építsen valami egyedit.

Ami a motorra pillantva azonnal feltűnik, az a szokatlan tank–ülés kombó, a nagyobb hátsó kerék miatt érzett kicsit „orraesős” benyomás, és az old-school versenymotorokra emlékeztető fehér gumifestés.

Chris imádja a hobbiját, egy fémmegmunkáló tanfolyamra is elment, hogy az eredeti tankból induló és az ülést is magában foglaló egységet képes legyen saját maga megcsinálni. Az egység a kormánynál egy forgásponton van rögzítve, a hátulról való felnyitását gázrugó segíti, a lenn tartását pedig a raliautók motorháztetejéről ismert lefogató biztosítja – az ötlet a Vagabund BMW R100R-ről származik. Alatta a segédváz szintén egyedi átalakítás.

A kisebb, 16-os első és 18-as hátsó kerék szokatlan látványt nyújt. Mintha egy rajtra kész gepárdot látnánk gép formájában. A CBX futóműve elöl-hátul eredetileg egy 2009-es R1-é volt. A teleszkópok és az első kerék összehozása okozott némi fejtörést az alkotónak, amit végül egy nagyobb első tengellyel sikerült megoldania. Az első féknyergek is az R1-ről származnak, amit 320 mm-es dupla tárcsával és Brembo főfékhengerekkel kombinált.

A motor elektromos rendszere teljesen új, melynek középpontjában a Motogadget Bluetoothszal ellátott egysége áll, valamint a markolatok, a tükör a kormány végén és a minimál műszeregység is a Motogadgettől érkezett.

Számos egyedi alkatrészt, például az első lámpát és a műszeregységet tartó bilincseket Chris tervezte és nyomtatott ki 3D-ben. Az apró LED-indexek Kellermann gyártmányok, a hátsó két pont féklámpaként is funkcionál.

A fényezés az egyetlen dolog, ami nem a tulajdonos-tervező saját keze munkája. A fekete-fehér-piros sávok hangsúlyozzák a motor ugró gepárd formáját, és zseniálisan passzolnak a gumikon a fehér feliratokkal. Chris CBX-én van mit kedvelni!