Ez a túraútvonal az egyik legjobb – ha nem A legjobb – motoroskarika, amit Magyarországon megrajzolhatsz. Gyönyörű tájakon vezet keresztül, szinte végig kifogástalan az aszfalt, és elég csekély a forgalom.

DSC 0057

Amikor összeállítottam ezt a túraútvonalat, úgy indultam neki, hogy érinteni fogunk néhány látnivalót útközben, de annyira élvezetes kört sikerült összerakni, hogy ezt a napot – az első megálló kivételével – inkább „csak” a motorozásnak szenteltük. És milyen jól tettük! Voltak olyan szakaszok, amelyek után kurjongatva pacsiztunk, hogy „Attttyaég, ezen menni kell még egy oda-visszát!”

Így aztán azzal telt a nap, hogy élménymotoroztunk, na meg elkészítettük a fotókat. Azért megosztok néhány útba ejthető látnivalóötletet, de mivel az egész útvonal csupa szépséges tájon halad át, így bárhol megállhatsz, nem nagyon tudsz hibázni.

Az útvonal első negyede tele van tempós kanyarokkal, tükörsima aszfalttal a repcemezők közötti lankákon. 

SuperBikeMagazin_Nógrádi_túra

A Cserhátsurány–Herencsény közötti szakaszon van néhány akkora ugrató, hogy a 765-ös Triumph még ötödikben és hatodikban (!!!) is egykerékre állt rajtuk! És az a legviccesebb, hogy az új 765RS gázreakcióját sikerült tökéletesre csiszolni – pont ezt hiányoltam a tavalyi modellből –, úgyhogy egy-egy ilyen váratlan egykerék is könnyen kontrollálható vele, így aztán néha „véletlenül” a levegőben maradt az első kerék egy darabig…

SuperBikeMagazin_Nógrádi_túra

Na de most túrázunk. Szóval, akkor kezd igazán izgalmassá válni ez az útvonal, amikor elérsz a Mátra mögé a 23-as úton, majd észak felé veszed az irányt. Meseszép hegyvidék, takaros falvak, és aztán Cered környéke a szlovák határ mentén egyértelműen a hab a tortán, egészen Mátraszeléig. (Ez volt a kurjongatós, oda-visszás rész!) A rengeteg kanyar után kiváló levezetés a kellemesen széles 22-es út Balassagyarmaton át Rétságig, ahonnan a 2/A-n gyorsan leereszkedhetsz az M0-ásra. 

Nógrádban sok helyen keskeny az út, ahol éppen csak egyautónyi szélesek a sávok, ezért a tempóválasztásnál kalkuláld bele, hogy van-e elég gyors reakciód és vezetéstechnikai tudásod, hogy kivédd, ha a kanyar közepén egyszer csak átlóg a sávodba a szembejövő.

SuperBikeMagazin_Nógrádi_túra
Becskei sztúpa

Gasztro

Amikor megéheztünk, csak úgy találomra választottam egy út menti étkezdét, és a megérzésem abszolút bejött, úgyhogy jó szívvel ajánlom a Kék Lóca Falatozót Mátraterenyén. Isteni burgereikkel és a kedves kiszolgálással belopták magukat a szívünkbe.

Néhány útba ejthető látnivaló
a teljesség igénye nélkül:
• becskei sztúpa
• szandai várrom
• bujáki vár
• Drégely vára
• Hollókő
• Bánki-tó

DSC 0062

SuperBike_Magazin_Nógrád_túra

Menetidő, táv:

Megállásokkal, pihenőkkel, tankolással, kajálással együtt legalább 8 órával számolj.
Az útvonal teljes hossza: 330–380 km (az oda-visszák számától függ)

Szöveg: Lövey Ádám, a motoros jógi
Képek: Szeles Viktor, Lövey Ádám

A fenti cikk is megtalálható a SuperBike Magazin 2020/4-es számában.
Megvásárolható ITT.

SuperBike Magazin 2020 04