Négy év károsanyagkibocsájtási kényszerszünet után egy teljesen átfésült és felfrissített, mégis nagyon ismerős 600RR-t kapunk vissza a nagy H-tól – és mennyire örülünk!

honda cbr600rr teaser 3

Első pillantásra nagyon ismerős képet mutat a 2021-es CBR600RR, melynek létét pár napja ismerte be a legnagyobb japán gyártó.

Sokan hiányoltak egy verseny körülmények között is igazán ütőképes középkategóriás Honda sportmotort, hiszen a jelenlegi CBR650R nem az, hanem “csak” egy CB650 felidomozva, ebből kifolyólag ha komolyan odatesszük pályán, hamar eléri saját (dönthetőségi, tapadási és általános kihegyezettségi) korlátait.

Bezzeg a CBR600RR annak idején még Supersport világbajnoki címet is szerzett, és a márka elkötelezett hívei négy éve csak könnyes szemekkel tudtak pislogni a Honda kínálatában a helyén tátongó űr láttán – egyes pesszimista hangok még azt is tudni vélték, javarészt a sport kategória hanyatlását látva, hogy a szupersportos CBR soha nem tér már vissza – de megkorát tévedtek!

Az első fotók alapján a mérnökök szinte kizárólag odabentre koncentráltak: azt tudtuk mindig is, hogy nagyon nehéz a 2017. január 1 óta érvényben lévő környezetvédelmi határértékek betartása, a Hondának is három évébe tellett, mire megfelelő szintre hozta a CBR soros négyhengeres 599 köbcentis erőforrását. Hivatalos teljesítményadatok még nem állnak rendelkezésre, de 120 lóerő alatti csúcsteljesítménnyel manapság már nem lehet labdába rúgni ebben a szegmensben.

Sokkal érdekesebb az, milyen új elektronikai kütyük kerülnek bele a 2021-es CBR600RR-be, a válasz erre pedig “az összes” lesz. Többtengelyes menetdinamikamérő IMU-rendszer, full ride-by-wire gázkezelés, kanyar ABS, választható üzemmódok, többállásos kipörgés-, egykerekezés és elsőkerekezésgátló, … ezek mind benne lesznek valószínűleg.

2021 Honda CBR600RR teaser video 01 scaled 1

Váz és futómű tekintetében mindig is egy igazi kis gyöngyszem volt a CBR600RR, és ránézésre nem is nagyon variáltak semmit: ugyanaz az alu hídváz, ugyanazo a Unit Pro-Link hátsó felfüggesztés, ugyanazok a radiális Brembók, ugyanúgy ülés alá húzott kipufogó – nagyon hasonlít elődjére tehát, kivétel a Big Piston teleszkópokat tartalmazó első villa.

A kompletten új elektronikai csomag mellé jár a CBR1000RR FireBlade TFT műszerfala is, de manapság már nem illik új motort enélkül piacra dobni.

Kíváncsian várjuk a 2021-es Honda CBR600RR hivatalos leleplezését, majd még kíváncsibban a magyar árát! Mivel nem egy kompletten új fejlesztésről van szó, és valószínűleg nem lesz egy túl rossz motor az új CBR, akár még a sportszegmens új ár/érték bajnokát is köszönthetjük majd benne?